DU KAN KÄNNA DIG TRYGG MED JBMX
Villkor, returer och reklamationer
Oavsett om du köper ett begagnat blåsinstrument, ett nytt eller begagnat tillbehör eller reparerar ditt blåsinstrument kan du känna dig trygg med JBMx!
ALLMÄNNA VILLKOR
1. Betalningssätt
I kassan fyller du i dina kontaktuppgifter och väljer vilket betalningsalternativ du föredrar. Det är kundens ansvar att alla uppgifter är korrekta.
JBMx kan för närvarande erbjuda betalning med Klarna, PayPal eller kortbetalning (VISA, Mastercard, Electron, Maestro, Amex, Diners m.fl.).
Vid betalning med Klarna erbjuds tre huvudalternativ - Direktbetalning, Få först Betala sen samt Delbetalning. För att betala med Klarna så tryck på knappen "Kassa" i Varukorgen. När du kommer till Betalning, markera Klarna. Därefter granska du orderinformationen. När du anser att denna är korrekt klicka på Beställ. Då dirigeras du vidare till Klarna och kan där välja önskat sätt att betala och slutföra ditt köp.
Köpet av varan eller tjänsten görs direkt av JBMx. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför ställas till JBMx.
2. Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med JBMx.
3. Frakt
Försändelsen skickas i första hand spårbart med Postnord, Schenker eller DHL, men för mindre och lättare produkter på upp till maximalt 2 kg kan försändelsen skickas med brevporto om kunden så önskar. JBMx tar då inte ansvar för om försändelsen blir skadad eller försvinner i posthanteringen. Fraktavgiften baseras på den totala fraktvikten för hela beställningen. Vid köp för ett totalt belopp på över 1500 kr tillkommer ingen fraktavgift. Frakten skickas då spårbart. Vid fraktvikt över 20 kg gäller särskild fraktkostnad enligt överenskommelse. För ej uthämtade leveranser förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt, hanteringsavgift samt eventuella avgifter från fraktbolaget eller ombudet.
4. Leveranstid
Artiklar i lager skickas normalt sett 3-5 arbetsdagar efter vi tagit emot bekräftelse på din betalning. Om någon produkt är restnoterad kommer vi att kontakta dig om leveranstid eller alternativa produkter.
RETURER
Som konsument har du enligt distansavtalslagen rätt till ångerrätt. Om du inte är nöjd med ditt köp och vill använda dig av ångerrätten måste du meddela JBMx detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. När det gäller köp av tjänst börjar ångerfristen gälla dagen efter att avtalet ingåtts.
Meddelandet om att frånträda avtalet och utöva ångerrätten ska vara klart och tydligt, gärna via e-post eller post. Du kan använda den bifogade mallen, men du måste inte använda den.
Återsänd därefter varan eller överlämna den till nedan angiven returadress utan onödigt dröjsmål. Du betalar själv returfrakten samt andra eventuella kostnader för återsändandet av varan.
Observera att varor inte får returneras som postförskott eller efterkrav. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med betalningsbevis.
Returadress:
JBMx
Jesper Bergman
Sonekullavägen 17
372 63 Bräkne-Hoby
Så fort varan kommit tillbaka i retur till JBMx justerar vi din betalning inklusive den fraktkostnad du betalat i samband med leverans. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi tog emot returen av varan.
REKLAMATIONER
Reklamationer varor
Om du får en vara det är fel på har du rätt att reklamera denna. Detta ska göras i rimlig tid efter att du upptäckt felet.
Om du skulle få en vara det är fel på kommer JBMx att om möjligt reparera varan. Om detta inte är möjligt kommer du att ersättas kostnadsfritt med en ny vara. Om det inte finns någon motsvarande vara att tillgå, kan du ersättas med en likvärdig vara eller så justerar JBMx din betalning till fullo inklusive den fraktkostnad du betalat i samband med leverans. Alternativt kan JBMx erbjuda dig prisavdrag eller ersättning för att själv rätta till felet.
Om du skulle få en felaktig vara kommer JBMx att ersätta dig kostnadsfritt med en ny vara eller till fullo justera din betalning inklusive fraktkostnaden om motsvarande vara ej finns att tillgå.
Du måste meddela JBMx att du vill reklamera varan senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Obs! Du måste först ta kontakt med JBMx för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald. JBMx sänder dig därefter en förfrankerad returetikett. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Det är också du som ska packa varan så den inte skadas under transporten.
Returnera varan tillsammans med betalningsbevis och ange returorsak.
Reklamationer tjänster
Om du anser att tjänsten är felaktigt utförd kan du reklamera den. Detta ska göras i rimlig tid efter att du upptäckt felet. Varan måste vara tillgängligt för service vid reklamationer. Det åligger köparen att se till att varan är åtkomligt för serviceman.
Felet rättas till kostnadsfritt, om det inte medför en orimlig kostnad. Alternativt kan ett avdrag göras på priset som motsvarar vad det kostar för dig att få felet tillrättat.
Om tjänsten avbeställs innan den är slutförd har JBMx rätt till ersättning.